Een conversiepixel is een stukje programmeercode die u op uw website kan integreren, zodat een andere website kan bijhouden welke conversies er plaatsvinden binnen uw website. Het gebruik van een conversiepixel wordt vooral toegepast door affiliaties (= advertentiekanaal), zodat zij kunnen nagaan of een lead (= bezoeker van de website en daarmee potentiële klant) die wordt doorverwezen vanaf de affiliatie website ook daadwerkelijk resulteert in een conversie (= actie, bijvoorbeeld de aankoop van een product) op de website van de adverteerder.

Conversiepixel van Beslist

Een goed voorbeeld van het gebruik van een conversiepixel zien we bij Beslist.nl. Als webshophouder heeft u de mogelijkheid om te adverteren op Beslist.nl; hierbij worden de producten uit uw webshop middels een productfeed getoond op deze affiliatie website. Zodra een bezoeker van Beslist.nl klikt op één van uw producten, wordt deze doorverwezen naar uw webshop. Mocht de bezoeker vervolgens daadwerkelijk overgaan tot de aankoop van uw product dat hij/zij heeft gevonden via Beslist.nl, dan vraagt de affiliatie u om een bepaald percentage van het verkoopbedrag af te staan als commissie.

De conversiepixel van Beslist wordt hier dus gebruikt om na te gaan óf, en zo ja, hoeveel commissie u dient af te dragen na een succesvolle aankoop/conversie. De aankoopgegevens worden anoniem doorgestuurd; Beslist kan nagaan wat u verkocht heeft en voor welke bedrag, maar niet aan wie. De privacy van uw klanten blijft dus gewaarborgd.

Technische implementatie

In het geval van Beslist dient de conversiepixel geplaats te worden op de bedankpagina(‘s) van uw webshop. Zodoende kan de exacte aankoopinformatie worden doorgestuurd naar Beslist. Deze aankoopinformatie bestaat onder andere uit de producten, aantallen en prijzen van de conversie.

Om de conversiepixel correct te implementeren binnen uw webshop is programmeerkennis vereist. Dit komt omdat er aanpassingen gedaan dienen te worden in de code van een kritiek onderdeel van uw webshop; namelijk het kassagedeelte. Een onjuiste conversiepixel implementatie kan leiden tot een onjuiste werking van de checkout van uw webshop.

Facebook conversiepixel

Ook voor Facebook is er een conversiepixel beschikbaar. Deze werkt in grote lijnen op dezelfde manier als de conversiepixel van Beslist.nl. Door het plaatsen van de conversiepixel van Facebook is het mogelijk om te achterhalen welke Facebook-advertenties er tot conversies op je website leiden. De Facebook conversiepixel kan je zodoende gebruiken voor het tracken van conversies die te maken hebben met een aankoop binnen je webshop, maar ook bijvoorbeeld om na te gaan of iemand zich heeft geregistreerd op je website of heeft aangemeld voor je nieuwsbrief. Meer informatie over de Conversiepixel van Facebook is te vinden op deze informatiepagina: Conversietracking en –optimalisatie.

Conversiepixel laten plaatsen

Balticode heeft veel ervaring met het implementeren van de conversiepixel van diverse affiliaties (o.a. Facebook, Beslist en Daisycon. Of het nu binnen een Open Source systeem als WordPress, Opencart of Magento is, of binnen een maatwerk CMS; doorgaans kunnen wij iedere conversiepixel plaatsen in ieder type website en webshop.

Dus wilt u een conversiepixel laten plaatsen voor uw website of webshop? Wij helpen u graag verder om de mogelijkheden te bespreken.

U vindt ons in Regio Dordrecht en Rotterdam.
Bel ons op 078 617 99 66 of maak hieronder een afspraak.

Vrijblijvend kennismaken? Maak hier een afspraak