Een online community is een sociaal netwerk (zoals Facebook of LinkedIn) waarop mensen uit een bepaalde (zakelijke) vereniging of organisatie met elkaar in contact kunnen komen en gegevens uitwisselen.

Speciaal voor kleinere communities met (branche)specifieke onderwerpen, hebben wij een community app ontwikkeld waarmee leden in een afgeschermde omgeving een netwerk kunnen opbouwen en onderhouden. Omdat de community niet alleen via de smartphone app, maar ook via een iPad/tablet en zelfs op een computer te bereiken is, kunnen leden altijd en overal met elkaar in verbinding staan op de door hun gewenste manier.

De mogelijkheden van de community app

Onze community app bevat de onderstaande basis functionaliteiten. Uiteraard zijn deze volledig aan te passen naar uw specifieke eisen en wensen, en kunnen deze mogelijkheden aangevuld worden met maatwerk onderdelen die specifiek van toepassing zijn op uw community:

  • Bereikbaar via ieder device (smartphone/tablet/pc)
  • Up-to-date lay-out (2015), aan te passen naar eigen huisstijl en design
  • Veilige, afgeschermde omgeving
  • Profielen
  • Ledenzoeker met kaart
  • Besloten groepen (binnen de community)
  • Prikbord
  • Foto albums
  • Nieuws
  • Evenementen kalender
  • Nieuws
  • Contact
  • Pushberichten
  • Rollen beheer
  • Ledenadministratie

Eenvoudig te beheren

Één van de grote voordelen van een community app, is dat deze meteen kan dienen als basis voor de ledenadministratie van uw organisatie. Als onderdeel van de community app wordt er namelijk een beheersysteem geleverd, waarmee zowel de inhoud van de community app beheerd kan worden, als de informatie van de aangesloten leden.

Met het beheersysteem kunnen onder meer pagina’s, evenementen, nieuwsberichten en foto’s toegevoegd, aangepast en verwijderd worden. Ook is het mogelijk om de aanmeldingen voor een evenement te beheren. Mochten er ongewenste berichten worden geplaatst, dan kunnen deze eenvoudig verwijderd worden door de beheerder, waarbij het zelfs mogelijk is een individueel lid (tijdelijk) te blokkeren.

De gegevens van individuele leden kunnen door de beheerder aangepast worden. Het is hierbij ook mogelijk om aanvullende gegevens (die op de voorkant van de community app niet te zien zijn) te beheren, zoals bankgegevens of informatie met betrekking tot het lidmaatschap. Met één druk op de knop kan vanuit het beheersysteem een volledige export van de ledenadministratie worden gemaakt, zodat deze verder bewerkt kan worden in (bijvoorbeeld) Excel.

De beheerder heeft daarnaast onder andere de mogelijkheid om leden onder te brengen in besloten groepen en om rollen en rechten toe te kennen aan individuele leden van de community.

Vraag een demonstratie aan

Een gepersonaliseerde online community app iets voor uw organisatie of vereniging? Wij laten graag de mogelijkheden en een demonstratie zien in een persoonlijk gesprek.

U vind ons in Regio Dordrecht en Rotterdam.
Bel ons op 078 617 99 66 of maak hieronder een afspraak.

Vrijblijvend kennismaken? Maak hier een afspraak